Propozice Fichtl Cupu 2013
Jednotné podmínky účasti na závodech Fichtl Cupu Ladislava Volného v roce 2013
Technická pravidla pro motocykly:
Fichtl - Originál
Motocykl Jawa Pionýr 05, 20, 21, 23, Mustang, 550 a 555, Stadion S11 a S22 nebo Babeta 207 a 210 tak, jak byl originálně vyráběn do roku 1990.
Motor musí být původní konstrukce bez jakékoliv vizuální změny. Je zakázáno upravování a zvětšování hlavy, navařování žeber a musí být použito originální kontaktní zapalování. Na ojnici lze použít jehlové ložisko na pístním čepu, kliková hřídel bez úprav. Převodové ústrojí musí být původní, včetně rozety a primárního řetězového převodu (13 zubů), pastorek na sekundárním převodu - libovolný. Přehodit lze kolečka mezi 1. a 2. rychlostním stupněm. Spojka a karburátor musí být původního typu, včetně připojení na válec motoru a originálního (plastového) vzduchového filtru, který může být spojen s karburátorem pomocí pryžového vlnovce z Mustanga. U karburátoru je povoleno používat libovolné trysky. Výfuk musí být originální.
Rám je zcela původní bez jakýchkoliv úprav. Dále musí být zachováno uložení řadičky a velikosti kol. Povolenou úpravou rámu je výztuha mezi krkem a nádrží a sklopných stupaček na originálním kříži pro zvýšení bezpečnosti, odstrojení jakékoliv části motocyklu nemající vliv na bezpečnost jízdy (světlo, plechy, stojan atd.) a možnost použití terénních pneumatik. Kryt řetězu nemusí být namontován. Zadní teleskopy mohou být i novější konstrukce, ale v původním uchycení na rámu. Přední vidlice a brzdy bez úprav. Páčky na řidítkách doporučujeme zakončené kuličkou nebo jinak chránit.
Pořadatel si vyhrazuje právo prvním třem jezdcům zkontrolovat originalitu provedení, přeměřit kanály a vrtání válce (max. 8. výbrus, tj. 40,00 mm) a použití pístu se 2 kroužky. V případě odmítnutí bude jezdec vyloučen bez náhrady.
Fichtl - Speciál
Motor: minimálně blok motoru nebo válec musí pocházet z Jawy 50, navařená žebra povolena, povolen max. 8. výbrus válce (tj. 40,00 mm), libovolný typ pístu (zdvih 44 mm), libovolný karburátor, povoleny jsou klapky, libovolný vzduchový filtr, libovolné zapalování - může být bezkontaktní, libovolná spojka, výfuk může být jakýkoliv.
Rám: vše povoleno. Páčky na řidítkách doporučujeme zakončené kuličkou nebo jinak chránit.
Pořadatel si vyhrazuje právo prvním třem jezdcům přeměřit vrtání a zdvih válce. V případě odmítnutí bude jezdec vyloučen bez náhrady.
Ostatní pravidla:
1. Každý účastník závodu spadá pod pravomoc organizátora a ředitele závodu a musí se řídit jejich pokyny. Každý účastník vstupuje do závodu na vlastní nebezpečí a zříká se nároku na náhradu škody, která by mu mohla vzniknout v souvislosti se závodem.
2. Závodu se může zúčastnit pouze jezdec, který je zcela způsobilý fyzicky i duševně kontrolovat a ovládat svůj stroj s ohledem na vlastní bezpečnost i bezpečnost ostatních účastníků závodu a není pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky.
3. Věk závodníků není nijak omezen. Závodníky mladší 18 let přihlašuje jeho zákonný zástupce, který musí mít nad ním dozor po celou dobu závodu.
4. Závodníci nemusí být držiteli řidičského průkazu a stroj nemusí mít osvědčení o registraci vozidla – jede se na uzavřené trati mimo silniční provoz.
5. K povinné výstroji jezdců patří: triko nebo dres s dlouhým rukávem, dlouhé kalhoty, pevná obuv nad kotníky, rukavice, ochranné brýle a homologovaná motocyklová přilba. Doporučen je bederní pás, chrániče holení, loktů a páteře.
6. Startovní čísla přiděluje pořadatel, musí být čitelná (obvykle černá na tabulce s bílým podkladem) a připevněná na motocyklu vepředu a na obou bocích.
7. Závod se uskuteční za každého počasí.
8. Cizí pomoc v průběhu závodu je povolena pouze na pokyn traťového komisaře pro zachování bezpečnosti.
9. Závody v obou kategoriích (Originál a Speciál) jsou vypsány na 3 rozjížďky, každá na 10 min. + 2 kola. Do konečného hodnocení se započítávají výsledky dvou lepších rozjížděk. Při rovnosti bodů rozhoduje umístění ve třetí rozjížďce.
10. Přihlásit se lze předem (e-mailem nebo telefonicky) nebo na místě v den závodu.
11. Doporučené startovné ve výši 200,- Kč pro každou kategorii je splatné na místě v den konání závodu.
12. Doporučený časový harmonogram závodu:
9:00 - 10:00 |
prezence a přejímka |
10:00 - 10:30 |
volný trénink |
10:35 |
rozprava |
10:45 |
start 1. rozjížďky Originál |
11:15 |
start 1. rozjížďky Speciál |
12:00 |
start 2. rozjížďky Originál |
12:30 |
start 2. rozjížďky Speciál |
13:00 - 13:45 |
polední přestávka |
13:45 |
start 3. rozjížďky Originál |
14:15 |
start 3. rozjížďky Speciál |
15:00 |
vyhlášení výsledků |
13. Účast závodníků na rozpravě je povinná.
14. V místě konání závodu bude zajištěno občerstvení a odborné lékařské ošetření.
15. Protest může podat pouze jezdec, který byl k závodu zaregistrován. Protest musí být podán písemně a může být podán i v průběhu závodu, nejdéle však 10 minut po dojetí posledního jezdce třetí rozjížďky. Jezdec, který protest podává, složí 500 Kč řediteli závodu s tím, že písemně uvede, proti kterému jezdci protest směřuje a co daný jezdec porušil (motor, převody, rám, výměna stroje, nesportovní chování). Rozebírání stroje (demontáž hlavy válce a válce) provádí vlastník stroje nebo jezdec sám. Pokud nebude nutné rozebírat stroj, vyřeší se protest okamžitě v průběhu závodu.
16. Pořadatel každého závodu seriálu si vyhrazuje právo drobných úprav těchto propozic podle aktuálních podmínek na místě konání závodu, o kterých bude závodníky informovat při rozpravě.
17. Závod je součástí 2. ročníku Fichtl Cupu Ladislava Volného, který se skládá v roce 2013 z 9 závodů (2× Staré Město, 3× Těrlicko-Hradiště, 2× Těrlicko, 1× Sedliště, 1× Frýdek-Místek). Do konečného hodnocení Fichtl Cupu se škrtají 2 nejhorší výsledky z jednotlivých závodů. Při rovnosti bodů rozhoduje výsledek posledního závodu. Tabulka hodnocení jednotlivých závodů:
1. místo |
30 bodů |
2. místo |
25 bodů |
3. místo |
20 bodů |
4. místo |
16 bodů |
5. místo |
12 bodů |
6. místo |
9 bodů |
7. místo |
6 bodů |
8. místo |
4 body |
9. místo |
2 body |
10. místo |
1 bod |
další místa |
bez bodů |
JEZDEC - ÚČASTNÍK ZÁVODU, KTERÝ:
· NEDODRŽÍ NĚKTERÝ Z BODŮ PROPOZIC,
· BUDE OHROŽOVAT NEBEZPEČNOU JÍZDOU OSTATNÍ ÚČASTNÍKY ZÁVODU
NEBO
· HRUBÝM ZPŮSOBEM PORUŠÍ PRAVIDLA FAIR PLAY,
BUDE VYLOUČEN ZE ZÁVODU BEZ NÁHRADY.